Divine Designed Life Podcast

Bring in the Kingdom of Heaven TODAY – Episode #741

Bring in the Kingdom of Heaven TODAY

Bring in the Kingdom of Heaven TODAY
Podcast #741
2/14/21

With Martha Kilpatrick and hosted by John Enslow

This is a continuation of a series of podcasts started in Episode #739
I seek His face and listen to Him here. I’m grateful He’s put all on the line for us to bring in the Kingdom of Heaven.

John:
And when I wrote about the, uh, Him busting up our blessed nest. We’ve been comfortable. We are now put on the edge of a major crisis for the church. We could be persecuted, easy. And are being. They are shutting us down, but as far as us, I want to bring in the Kingdom here.

I want to seek His face here. I want to listen to Him here. And I’m grateful, I’m grateful and I’m glad He’s put us on the line. I’m glad that it’s a life or death thing. A life or death for our country. I mean, are we gonna be a USC ? A United States of China? If we don’t bring in the Kingdom, yes, it will happen. Trump was the Cyrus to give us the chance and the choice and show us the decision.

And yeah, He used a man who’s been divorced and, and blah blah blah and whatever, it doesn’t matter. He used Golda Meir. She was not a godly woman. The sweetest thing that she did was bring cookies. The rest of it’s kinda horrifying. He didn’t care. He’s not offended by what…

Martha:
She was chosen.

John:
And she was chosen, exactly. He, He’s not offended by what we’re offended by. Our religious spirit gets all riled up. Because He uses something that’s not pretty and Christian. Well, guess what… So, I’m wanting to be one. See we do have, we do have here. We didn’t have it in Middle Island. We have it here though. And we can invite Him. We can welcome the Gentleman God. In. And we can bring in the Kingdom. We can watch it happen here. We can witness it. And have to. We Have to witness it here.

Martha:
We have to pray it in.

John:
We have to pray it in. And we have to, yeah. But He’s, the Gentleman is standing at the door and knocking. He’s a Gentleman. He was even a Gentleman with our country.

Will you seek My face? Will you turn to Me? Will you repent?

Martha:
They are waging war against the Lamb. And the Lamb will triumph over them, for He is Lord of Lords and King of kings. And those with Him and on His side are chosen, called, [elected], loyal and faithful followers]. That’s what we’re gonna memorize. (Revelation 17:14 Ampc)

And the, it is the, ironically it’s as lambs that this is addressing. We, we can’t bring it in. We can only ask, but asking is everything.

John:
Everything.

Martha:
Everything.

John:
And He’s willing to answer.

Martha:
Mmm hmm

John:
And He’s sitting at the door knocking.

Martha:
So we need to know Him as King over all.

John:
Yeah.

Martha:
In Sovereignty, as you would say. And that’s Who we are inviting.

John:
Yes.

Martha:
The One Who is in Charge of the Kingdom.

John:
Yes!

Martha:
And we, this is the most incredible thing, it’s impossible to take it in – we are already seated with Him in the heavens. We are with the King now. And I want, I wanna know how real that is. I want that to be real.

John:
Ok, so, so uh, 1 Samuel 8:6 When they say give us a king to judge us. Samuel considered their demand sinful so he prayed to the Lord but the Lord said, “Listen to the people. And everything they say to you. They have not rejected you, they have rejected Me as their King.”

That’s what we’ve witnessed.

Lance brought this scripture up and I thought, Wow. “They are doing the same thing to you that they have done to Me. Since the day I brought them out of Egypt unto this day. Abandoning me and worshiping other gods. Listen to them. But you must solemnly warn them and tell them about the rights of the king who will rule over them.” And that’s what we’re, we’re witnessing. We’re witnessing that right now. And then He goes into how it’s gonna look when he comes in.

“There are the rights of the king who will rule over you. He will take your sons and put them to use in his chariots, on his horses, and running in front of his chariots. He can appoint them and use as commanders of thousands, or commanders of fifties to plow his ground, or reap his harvest.” This is what we’re… “He can take your male slaves and your female slaves, the best of your young and your donkeys and make them work for him.”

I mean, it, it just goes into all, what, He says, this is the consequences. These are all the consequences that are gonna happen. And we’re witnessing the consequences. Ok, well you know, the pipeline was shut down. Uh, abortion, they’re trying to codify it. Uh, I mean there’s boom boom boom boom boom boom boom. It’s over and over and over, these things that he’s saying that they’re gonna do.

“But the people refused to listen to Samuel. No, they said, we must have a king over us. Then we will be like all other nations. Our king will judge us, go out before us, and fight our battles.” And fight our battles. Then the king will do it all. They were lazy! We don’t want, we don’t want, we don’t want a judge, we want a king, because we don’t want to fight our own dangum battles.

But we’re gonna fight our battle. And we’re gonna bring in the Kingdom. And we will see the greater glory. If they, if Moses had to cover His face because of the glory, and we have a better covenant, why is that not evidence of us?

So I want, I wanna be, I want to be one that stands. I want to be one that stands to seek His face and to bring in His Kingdom. And yes, it’s all about the Spirit. That’s, that’s, that’s the power that, that we’ve been given to bring all these things to bear. The Spirit of Christ.

Martha:
Well, I’m just thinking of the fact that the only thing that won’t be shaken is the Kingdom. There’s going to be, it could be that we’re on the edge of a, of the tribulation. I’m not saying that, but it’s very possible. The signs are real similar.

And uh, it also means everything, everything we need is in the Kingdom. It’s like a storehouse of our story and our destiny and our practical needs, and that’s the only unshakable. It’s, He says clearly, Jesus says clearly the whole world will be shaken and the heavens will be shaken and meteors will fall from the heavens. I don’t know, and in any event, Jesus said, when you said when you see things happen, Look up and say, my Redeemer cometh.

John:
See this is the, the, Seek the Kingdom of God above all else and live righteously. And He will give you everything you need. [

That’s why I’m not focused on the other thing. If our focus is on that, is on the Kingdom, bringing in the Kingdom, seeking His face, repenting, we will have everything we need. And yeah, it does look like it’s, it’s probably going to be 2022 before we have you know, whatever, but He allowed this. I wrote that, you know, Can Elections Be Stolen? Well, yes and no. How do you like those answers?

Yes, they can be stolen. No, it can’t be stolen from Him. He allowed this. This is, He, this is His doing. Now, do we bear, bear, uh responsibility for it? Yeah we sure do. We bear complete responsibility, we didn’t seek His face.

Martha:
The issue for us humans always is, Is this God? Is God God?

John:
Right.

Martha:
And the, that’s the crisis of the hour, is God God? Or is …

John:
It’s being tested right now.

Martha:
… man. Mmm hmmm abso…

John:
Majorly.

Martha:
Who’s in charge? Is it God? Who do I believe is in charge? That’s what I want us to get as a group. Unshakable faith. Absolute confidence that we’re in the Kingdom and we won’t be shaken.

John:
Right.

Martha:
Not that we’re looking for our safety, but we’re looking for our place with Him.

John:
Right.

Martha:
And it’s not just, He gives, and from the Kingdom He gives, not just things, He gives Redemption. He gives Forgiveness. He gives unending riches of Christ that we’ve, we’re not begun to even see, much less access. Everything is in the Kingdom.

Bring in the Kingdom of Heaven TODAY – Podcast #741 – Shulamite Podcast

Jesus is a Gentleman standing at the door and knocking. Our responsibility is to open the door, let Him in to bring in the Kingdom of Heaven. And we can today!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *